Maliebaan 71 G, 3581 CG Utrecht
info@mentorschap.nl
+030 - 2307190
Volgens Mentorschap Nederland bestaat goed mentorschap uit een combinatie van professionele kwaliteit en persoonlijke aandacht. Om dat te borgen werken onze regionale stichtingen volgens de kwaliteitsnormen Goed Mentorschap. Deze vormen het uitgangspunt voor het werk van de stichtingen en mentoren die bij ons zijn aangesloten. Daarnaast geeft Goed Mentorschap de cliënt een beeld van wat Mentorschap Nederland hem of haar kan bieden.
De uitgangspunten van Goed Mentorschap zijn:
Al onze regionale stichtingen werken met dezelfde klachtenregeling. U kunt een klacht indienen als u niet tevreden bent over het functioneren van de regionale stichting mentorschap, de personen die daar werken of de mentoren van die stichting. In de Regeling klachtbehandeling door Stichtingen Mentorschap staat beschreven op welke wijze u uw klacht kunt indienen bij de stichting.
Indien uw klacht niet of onvoldoende is opgelost, of indien u een reden heeft waarom u uw klacht niet bij de stichting kunt indienen, is er een landelijke onafhankelijke klachtencommissie die u kunt vragen om uitspraak te doen. Zie voor meer informatie het document Regeling Landelijke Klachtencommissie Mentoren. Het Klachtenformulier Landelijke Klachtencommissie Mentoren gebruikt u om uw klacht bij de commissie in te dienen. Ook klachten tegen leden van de NBPM kunnen bij deze klachtencommissie worden ingediend.